četvrtak, 18. listopada 2012.

Brčko: ukraden željezni most težak nekoliko tona

Ukraden je željezni most, težak nekoliko tona, koji je na potoku Zovičica u brčanskom prigradskom naselju Dizdaruša povezivao posjed Zejnebe Spahalić.

Krađa je, najvjerovatnije, izvršena tokom prošle noći. Prema tragovima koji su ostali na zemlji može se zaključiti da su kradljivci odvojili zavrtnje za vezivanje željezne konstrukcije za betonske stubove i kompletnu je, jačim traktorom, odvezli u pravcu najbižeg asfaltnog puta.

Zejneba Pašalić, na čijem posjedu je izvršena krađa, kaže da je jutros došla u njivu i primjetila da nema mosta. Odmah je pozvala policiju, koja je izvršila uviđaj na licu mjesta i počela istragu.

Most je koristilo više porodica koje su prelazile na drugu stranu sa poljoprivrednom mehanizacijom radi obrade zemlje.

Zejneba kaže da su most na potoku, koji dijeli njeno imanje na pola, sagradili ona i muž osamdesetih godina prošlog vijeka dok je radila na željeznici.

"Od preduzeća sam dobila tri traverzne duge po 12 metara koje su istrošene i nisu više mogle biti na pruzi. One su poslužile kao grede kojima je moj muž, uz pomoć još deset ljudi, povezao obale", ispričala je Zejneba.

Ona smatra da sama vrijednost mosta nije onolika koliki je značaj on imao pri obradi zemlje Spahalića, jer sada ne zna kako da traktor, koji treba da joj uzore parcelu na desnoj obali, pređe na drugu stranu.

(SRNA)

srijeda, 17. listopada 2012.

Žene u PMS-u mogu biti oslobođene potpune krivične odgovornosti

Žene koje počine krivično djelo u periodu kada imaju predmenstrualni sindrom (PMS) ili predmenstrualni disforični poremećaj (PMDP), mogu biti oslobođene krivične odgovornosti. To je za "Avaz" potvrdio sarajevski advokat Almir Selimović.

- Svaka vrsta neuračunljivosti ili smanjene uračunljivosti dovodi do određenih posljedica i to je propisano zakonom. Sud preko sudskog vještaka, u ovom slučaju neuropsihijatra, određuje stepen neuračunljivosti. Potpuna neuračunljivost dovodi do oslobađanja od krivice, ali sud u tom slučaju nalaže obavezno liječenje ili ono što sudski vještak procijeni da je potrebno - objašnjava Selimović.

Psihijatrica Anita Sandić pojasnila je kroz kakvo psihičko stanje žene prolaze u tom periodu.

- PMS je blaži oblik situacije s predominacijom tjelesnih sindroma te blažim promjenama raspoloženja. Statistički podaci pokazuju da između 20 i 80 posto žena doživljava ovaj vid smetnji. Što se tiče PMDP-a, statistika pokazuje malu učestalost, svega od tri do pet posto.

Psihičke manifestacije snažno su izražene, česte su promjene raspoloženja, razdražljivost, anksioznost... Također, zna biti popraćeno suicidalnim mislima, tako da žena može imati veoma tešku depresivnu sliku - navodi Sandić te dodaje da to stanje traje deset do 15 dana, ali ipak svaki mjesec.

(Avaz.ba)

utorak, 16. listopada 2012.

Pod istragom 25 osoba zbog krijumčarenja cigareta

U Tužilaštvu BiH pod istragom je 25 osoba uhapšenih jutros u akciji Bald zbog sumnje da su se tokom prošle i ove godine bavili krijumčarenjem cigareta u višemilionskim iznosima. U okviru velike združene policijske akcije pretreseno je više od 20 lokacija u gradovima širom BiH, saopšteno je iz Tužilaštva BiH.
 
Akcija je obavljena po nalogu Tužilaštva BiH, nosilac aktivnosti je Granična policija BiH, a na terenu su učestvovali i policijski službenici MUP-a Republike Srpske i MUP-a Hercegovačko-neretvanskog kantona. Lica koja su pod istragom osumnjičena su za međunarodno krijumčarenje velikih količina cigareta iz Srbije, Crne Gore i sa područja Kosova u BiH, prema Hrvatskoj.

Riječ je o krijumčarenju robe višemilionske vrijednosti čime su počinioci ostvarili veliku imovinsku korist. Prema rezultatima istrage, riječ je o nekoliko organizovanih kriminalnih grupa sa jasno podijeljenim zaduženjima u činjenju krivičnih djela, koje su zajedno činile mrežu krijumčara i preprodavaca cigareta.

Uhapšeni će u zakonskom roku biti predati postupajućem tužiocu Posebnog odjeljenja za organizovani kriminal, privredni kriminal i korupciju Tužilaštva BiH koji će ih ispitati i odlučiti o prijedlozima za određivanje pritvora. Ovo je vrlo opsežna istraga Tužilaštva BiH i policijskih agencija, tokom koje je ostvarena značajna saradnja sa pravosudnim i policijskim organima susjednih zemalja, navodi se u saopštenju.

(Tuzla-x.ba)

četvrtak, 11. listopada 2012.

Ambasadori EU pozvali RS da izmijeni Ustav


Povodom desete godišnjice svjetskog i evropskog dana borbe protiv smrtne kazne, ambasadori država članica Evropske unije prisutni u Bosni i Hercegovini pozvali su relevantne vlasti Bosne i Hercegovine, a naročito vlasti Republike Srpske, da preduzmu odgovarajuće aktivnosti u pogledu pokretanja nove rasprave o odredbama Ustava RS koje omogućavaju smrtnu kaznu.  

Evropska unija redovno potvrđuje svoje protivljenje smrtnoj kazni i koristi različita diplomatska sredstva koja joj stoje na raspolaganju – uključujući izjave, demarše i dijaloge o ljudskim pravima sa svojim partnerima – kako bi podstakla globalno ukidanje smrtne kazne. Kako je istaknuto u saopštenju EU delegacije u BiH, pokret za ukidanje je jedan od glavnih prioriteta nedavno usvojenog Strateškog okvira i Plana akcije za ljudska prava i demokratiju, kao i Evropskog instrumenta za demokratiju i ljudska prava (EIDHR).

„Iako BiH, a posebno RS, nisu primijenile smrtnu kaznu od njenog ukidanja 1997. i iako krivični zakonik RS-a ne predviđa njenu primjenu, ambasadori EU u Bosni i Hercegovini naglašavaju da vlasti RS treba ponovo da pokrenu procedure izmjene Ustava po pitanju smrtne kazne.
Ambasadori EU podsjećaju na lično zalaganje predsjednika RS da se ovo pitanje ispravi i pozivaju i druge zainteresovane strane da preduzmu aktivne i konstruktivne korake kako bi se taj cilj ostvario“, navodi se u saopštenju Delegacije EU u našoj zemlji.

srijeda, 10. listopada 2012.

Daj, daj da im bacim jednu bombu...

Stanovnike Grbavice i okolnih naselja sinoć oko 3:15 sati probudile su dvije snažne eksplozije. Kako saznajemo, u Grbavičkoj ulici eksplodirale su dvije bombe, dok treća nije aktivirana.


“Oko 3:15 sati u ulici Grbavička do broja 39 i 63 eksplodirale su dvije eksplozivne naprave. Treća je bačena, ali se nije aktivirala”, rekli su za naš portal službenici Ministarstva unutrašnjih poslova Kantona Sarajevo (MUP KS).

Bombe su eksplodirale u parku između zgrada, a oštećeni su parkirani automobili i obližnja stambena zgrada. Službenici MUP-a blokirali su šire područje oko parka. Policija još uvijek nema informacije o motivu i počiniteljima, a u toku je uviđaj.

utorak, 9. listopada 2012.

Najstresniji poslovi na svijetu

Stres – svi smo ga doživjeli ili ga doživljavamo konstantno na radnom mjestu. Ipak, poslovi na kojima radimo ne mogu se porediti ni sa jednim od najstresnijih poslova na svijetu.


Postoje brojni faktori koji određuju i utiču na nivo stresnosti nekog posla. Pogledajte opise najstresnijih poslova, kolika je prosječna plata ljudi koji ih obavljaju i kako su ocenjeni na skali stresnosti:

Profesionalni vojnik
Nivo stresnosti: 84,61
Prosječna plata: 35.580 dolara
Postoje brojne dužnosti na koje profesionalni vojnik može biti raspoređen – od serviranja hrane vojnicima, do borbe u prvoj liniji.

Vatrogasac
Nivo stresnosti: 60,26
Prosječna plata: 45.250 dolara
Vatrogasci rizikuju svoje živote kako bi spasli druge. Nekada je u pitanju gašenje velikih požara, a nekada tek spuštanje mačke sa drveta.

Pilot
Nivo stresnosti: 59,58
Prosječna plata: 103.210 dolara
Za pilote na komercijalnim letovima pritisak je veliki. Ne samo da se od njih očekuje da garantuju bezbijednost putnika već i da stižu na vrijeme i kada lete po najgorim vremenskim uslovima.

Policajac
Nivo stresnosti: 53,63
Prosječna plata: 53.540 dolara
Zadatak policije i policajaca je da štite građane od kriminala i da se bave istragom kriminalnih radnji. Praktično su uvijek prvi na udaru kada su nesreće i opasne situacije u pitanju.

Javni konkurs: policajac i mlađi inspektor - Tuzlanski kanton

JAVNI KONKURS

za prijem kandidata u činu policajca i činu mlađeg inspektora
u Upravi policije MUP-a TK

1.       U ČINU POLICAJCAkao prvi nivo pristupanja za kandidate sa najmanje završenim IV stepenom školske spreme - 40 (četrdeset) izvršilaca.
2.       U ČINU MLAĐEG INSPEKTORA: kao drugi nivo pristupanja za kandidate sa najmanje završenim prvim ciklusom visokog obrazovanja 180 ili 240 ECTS bodova ili sa najmanje završenim VI stepenom školske spreme - 10 (deset) izvršilaca.
Kandidati koji se prijavljuju na javni konkurs za popunu upražnjenih radnih mjesta pod rednim brojem 1 i 2 moraju ispunjavati opće uslove, na dan objavljivanja javnog konkursa.

Opći uslovi za kandidate:

a)       državljanstvo Bosne i Hercegovine,
b)      životna dob između 18 i 27 godina za početni čin policajac i do 35 godina za početni čin mlađi inspektor,
c)       najmanje IV stepen školske spreme za čin policajca sa najmanje završenim prvim ciklusom visokog obrazovanja 180 ili 240 ECTS bodova ili sa najmanje završenim VI stepenom školske spreme za čin mlađeg inspektora,
d)      da kandidat nije otpušten iz institucije državne uprave ili iz vojne službe u Bosni i Hercegovini kao rezultat disciplinske sankcije,
e)       da protiv kandidata nije pokrenut krivični postupak i da nije izrečena pravosnažna kazna zatvora za krivično djelo, osim za krivična djela protiv ugrožavanja sigurnosti javnog prometa u skladu sa krivičnim zakonodavstvom,
f)       da kandidat nije optužen od Međunarodnog krivičnog tribunala za bivšu Jugoslaviju i da se nije odbio pojaviti pred Tribunalom,
g)       da je kandidat fizički i psihički sposoban za rad što će se utvrditi naknadnim ljekarskim pregledom kandidata sa objavljene konačne liste kandidata koji su predloženi za zapošljavanje. 
Pored opštih uslova kandidati koji se prijavljuju na javni konkurs za popunu upražnjenih radnih mjesta pod rednim brojem 2 moraju ispunjavati i posebne uslove u pogledu vrste školske spreme na dan objavljivanja javnog konkursa.

Posebni uslovi za kandidate:

-        Fakultet kriminalističkih nauka, pravni fakultet, ekonomski fakultet, saobraćajni fakultet, fakultet političkih nauka - odsjek sigurnosti, filozofski fakultet.
Uz prijavu na konkurs kandidati su dužni dostaviti sljedeću dokumentaciju:
-        uvjerenje o državljanstvu (ne starije od 3 mjeseca),
-        izvod iz matične knjige rođenih (ne starije od 3 mjeseca),
-        diploma o završenoj školskoj spremi IV stepena školske spreme odnosno prvog ciklusa visokog obrazovanja 180 ili 240 ECTS bodova ili najmanje VI stepena školske spreme,
-        izjava kandidata ovjerena u općini, sudu ili kod notara, da kandidat nije otpušten iz institucije državne uprave ili iz vojne službe u Bosni i Hercegovini kao rezultat disciplinske sankcije,
-        izjava kandidata ovjerena u općini, sudu ili kod notara da kandidat nije optužen od Međunarodnog  krivičnog tribunala za bivšu Jugoslaviju i da se nije odbio pojaviti pred Tribunalom,
-        ovjerena fotokopija lične karte.
Prijavni obrazac (aplikacija) će biti dostupan kandidatima u sjedištu MUP-a TK, u Tuzli, Turalibegova bb (pisarnica MUP-a TK), kao i na web stranici MUP-a TK.
Aplikacije na konkurs s potrebnom dokumentacijom (originale ili ovjerene fotokopije dokumenata), kandidati će isključivo lično predavati u pisarnici MUP-a TK, u sjedištu u Tuzli, Ulica Turalibegova bb, u vremenskom periodu od 7.30 do 16 časova svakog radnog dana. Kandidati koji su aplicirali na poništeni konkurs za prijem policajaca i mlađih inspektora objavljen 01.02.2012. i 02.02.2012. godine, mogu podići priloženu dokumentaciju u pisarnici MUP-a TK, u sjedištu u Tuzli, Ulica Turalibegova bb i u skladu sa uslovima ovog javnog konkursa istu priložiti uz novu aplikaciju.
Neblagovremene i nepotpune prijave neće se uzimati u razmatranje.
O primljenoj prijavi na konkurs kandidatima će se izdati odgovarajuća potvrda koja će sadržavati popis priloženih dokumenata i biti potpisana od strane kandidata i službenog lica koje je primilo prijavu i potrebnu dokumentaciju.
Drugi primjerak potvrde bit će priložen uz prijavni obrazac kandidata.
Samo kandidati koji ispunjavaju opće i posebne uslove i koji su priložili svu potrebnu dokumentaciju imaju pravo pristupa testiranju koje uključuje:
a)       test općeg znanja uključujući pisani rad,
b)      test fizičke sposobnosti uključujući morfološki status,
c)       usmeni test-intervju,
d)      ljekarski pregled uključujući psihološki pregled, test i razgovor.
Kandidati koji ne polože testove iz tačaka a), b) i d) ili ne pristupe testiranju, isključuju se iz daljeg procesa odabira, što se objavljuje na oglasnoj tabli MUP-a TK s naznakom razloga za isključenje.
Datum, vrijeme i mjesto testiranja kandidata biće objavljeni na oglasnoj tabli MUP-a TK u sjedištu, Turalibegova bb Tuzla i na web stranici MUP-a TK, a neophodne informacije kandidati mogu dobiti na telefon broj 035/255-618, Odsjek za odnose s javnošću MUP-a TK.
Test općeg znanja obuhvata sljedeće oblasti:
-        osnove ustavnog sistema (Bosne i Hercegovine, Federacije Bosne i Hercegovine i Tuzlanskog kantona),
-        organizacija organa državne uprave,
-        upravni postupak i upravni spor,
-        osnove radnih odnosa,
-        kancelarijsko poslovanje u organima uprave,
-        Zakon o unutrašnjim poslovima Tuzlanskog kantona,
-        Zakon o policijskim službenicima Tuzlanskog kantona,
-        Krivični zakon i Zakon o krivičnom postupku (Bosne i Hercegovine i Federacije Bosne i Hercegovine),
-        Zakon o prekršajima (Bosne i Hercegovine i Federacije Bosne i Hercegovine),
-        osnove poznavanja engleskog jezika,
-        osnove poznavanja rada na računaru.
Kandidat koji ostvari 50 bodova i manje od ukupno mogućih 70 bodova, eliminiše se iz daljeg procesa odabira.
Provjera fizičke sposobnosti za prijem u policijsku službu obavit će se u skladu sa Pravilnikom o sadržaju, načinu i rasporedu testiranja kandidata i sistemu bodovanja za svaki test, u procesu odabira policijskih službenika.
Test fizičkih sposobnosti je eliminatoran.
Kandidat koji uspješno položi test općeg znanja i test fizičke sposobnosti pristupa na usmeni test-intervju na kojem članovi Komisije za izbor postavljaju pitanja na osnovu kojih se stiče objektivna slika u odnosu na njegove sposobnosti da se školuje i osposobi za rad, uključujući stil izražavanja, vanjski izgled, urednost, spretnost u konverzaciji, afinitet za timski rad, stepen tolerancije (kulturne, etničke, spolne, međunacionalne, religijske i dr), postignute uspjehe u nauci, umjetnosti, sportu i dr. Usmeni test-intervju nije eliminatoran.
Konačan rezultat za svakog kandidata utvrđuje se na osnovu ukupnog zbira bodova svakog od testova, što predstavlja polazni osnov za sačinjavanje rang-liste. U slučaju da kandidati imaju isti zbir bodova, prednost ima kandidat koji je ostvario veći broj bodova na testu općeg znanja - pismenom testu, a u slučaju da i tada kandidati imaju isti zbir bodova, prednost ima kandidat koji je ostvario veći broj bodova na testu fizičkih sposobnosti, a ukoliko i tada imaju isti zbir bodova ostvarenih na testu općeg znanja i testu fizičkih sposobnosti, prednost ima mlađi kandidat. 
Ljekarski pregled za kandidate sa konačne liste kandidata koji su predloženi za zapošljavanje,  obavit će se u skladu sa Pravilnikom MUP-a TK o jedinstvenim zdravstvenim uslovima policijskih službenika i kandidata za prijem na rad, vrstama zdravstvenih pregleda, razlozima i vremenu njihovog vršenja u Ministarstvu unutrašnjih poslova Tuzlanskog kantona.
Ukoliko se kod kandidata, prilikom zdravstvenog pregleda, utvrdi da ne ispunjava jedinstvene zdravstvene uslove propisane navedenim Pravilnikom, te ako kandidat odbije da pristupi nekom od zdravstvenih pregleda, smatraće se zdravstveno nesposobnim. U suprotnom, ljekarski pregled obavit će se za sljedećeg kandidata koji ima najveći broj bodova sa bodovne liste kandidata koji su uspješno završili testiranje.
Komisija za izbor objavljuje na oglasnoj tabli i web stranici MUP-a TK listu sa rezultatima postignutim na svakom testu kao i konačne rezultate sa brojem bodova svih kandidata koji su pristupili testovima najkasnije u roku od 30 dana od dana posljednjeg testiranja. Na bodovnoj listi se navode i kandidati koji su uspješno završili testiranje i kandidati koji su predloženi za pohađanje osnovne obuke za kadete. Kandidat koji je pristupio testiranju ima neometan pristup rezultatima svojih testova.
U roku od 8 dana od dana objavljivanja liste, svaki kandidat može izjaviti žalbu Policijskom odboru MUP-a TK. Kad Policijski odbor odluči o svim podnesenim žalbama, policijski komesar će odobriti listu kandidata predloženih za osnovnu obuku za kadete. Nakon odobravanja liste predloženih kandidata, kandidati će biti podvrgnuti sigurnosnim provjerama u skladu sa Zakonom o zaštiti tajnih podataka.
Nakon prijema konačne i obavezujuće odluke o sigurnosnim provjerama, Komisija za izbor objavljuje na oglasnoj tabli MUP-a TK, kao i na web stranici MUP-a TK, konačnu listu kandidata koji će biti upućeni na osnovnu obuku za kadete, što će biti uređeno Ugovorom o međusobnim pravima i obavezama. U slučaju da kandidat ne prođe sigurnosne provjere, biće predložen sljedeći kandidat sa liste koji navedene uslove ispunjava.
Konkurs ostaje otvoren 30 (trideset) dana od dana objavljivanja konkursa.
Odabir za prijem kandidata za čin policajca i čin mlađeg inspektora u Upravi policije MUP-a TK, vršit će se u skladu sa Zakonom o policijskim službenicima Tuzlanskog kantona ("Službene novine Tuzlanskog kantona", br. 6/06, 11/07. i 16/11), Pravilnikom o sadržaju, načinu i raspocredu testiranja kandidata i sistemu bodovanja za svaki test, u procesu odabira policijskih službenika broj 08-01-02.2-368/12. od 03.10.2012. godine i Pravilnikom o jedinstvenim zdravstvenim uslovima policijskih službenika i kandidata za prijem na rad, vrstama zdravstvenih pregleda, razlozima i vremenu njihovog vršenja u Ministarstvu unutrašnjih poslova Tuzlanskog kantona broj 08-01-02-156/07. od 14.05.2007. godine i broj 08-01-02-337/09. od 06.10.2009. godine.
KOMISIJA ZA IZBOR

srijeda, 3. listopada 2012.

Kazna odrubljivanje glave za dilere i ubice u Saudijskoj Arabiji

Ovo je jako rijedak snimak odrubljivanja glave u Saudijskoj Arabiji zbog posjedovanja i trgovinom drogom. Na snimku se jako dobro vidi kako je osuđenik zavezan i spreman za smrtnu kaznu koju obezbjeđuje vojna policija dok krvnik sa svojom privatnom sabljom odrubljuje glavu dileru zbog izrečene kazne.
Inače, sablja je simbol ozbiljne kazne i posjeduje je krvnik. U Saudijskoj Arabiji to je uobičajna kazna za ubice i trgovce drogom.

Video uznemirujućeg sadržaja:

Zatvorenici na Filipinima plesali uz Gangnam style

Gangnam style ludilo ne prestaje. Nakon brojnih kućnih snimaka, parodija na pjesmu južnokorejskog repera Psyja, dobrih i loših verzija spota, na internetu je objavljen i snimak na kojem zatvorenici u zatvoru Cebu na Filipinima plešu uz popularnu muziku.

POGLEDAJTE VIDEO:



Cebu je zatvor u kojem se mnogo pleše. Zatvorenici su se proslavili kada su prije izvjesnog vremena zaplesali uz pjesmu Michaela Jacksona "Thriller", a sada su svoje plesne sposobnosti pokazali i uz pjesmu Gangnam style.

Video je do sada prikupio više od milion pregleda na videoservisu YouTube. 

ponedjeljak, 1. listopada 2012.

Restorativna pravda i prevencija kriminaliteta – konceputalna povezanost i izazovi


Prevencija kriminaliteta i restorativna pravda su bili predmeti mnogih naučnih rasprava, inovativnih politika i praktičnih konstrukcija u posljednjih nekoliko godina. Međutim, oba pojma se i dalje široko tumače jer se pri tome u obzir uzima raznolikost teorija, ideala, načela i prakse. Prevencija kriminaliteta se može involvirati u bilo koju radnju koja za cilj ima smanjenje štete vezane za kriminal. Kao što je i definisano u UN smjernicama za prevenciju kriminaliteta iz 2002. godine (United Nations Guidelines for the Prevention of Crime), ona obuhvata strategije i mjere koje nastoje smanjiti rizik od pojave kriminaliteta, i njegovog štetnog utjecaja na pojedince i društvo, uključujući i strah od kriminaliteta (fear of crime), tako što utječe na višestruke uzroke koji dovode do njegove pojave. Kao takve, sve teorije o uzročnosti kriminaliteta su po definiciji teorije o prevenciji kriminaliteta, i nude opsežan niz teorija o uzročnosti kriminaliteta koje postoje, pri čemu možemo doći do zaključka da je oblast prevencije kriminaliteta veoma široka.


Isto tako, restorativna pravda je veoma široko interpretirana. Jedna sveobuhvatna definicija kaže da je to 'proces u kojem stranke koje su učesnici određenog krivičnog djela pokušavaju zajednički riješiti kako da se nose sa posljedicama krivičnog djela i njegovim implikacijama u budućnosti' (Marshall, 1996). Ova definicija identifikuje tri središnja elementa restorativne pravde: uključivanje pojma zainteresiranih strana, važnost sudjelovanja i deliberativnih procesa, te naglasak restorativnih rezultata koji impliciraju pojmove pomirenja, približavanja i većeg uzajamnog povjerenja među strankama. Kao dodatak ovome, Van Ness i Strong (1997) su izdvojili četiri temeljna elementa restorativne pravde koji mogu poslužiti za empirijska istraživanja: suočenje, reparacija (odšteta), reintegracija i sudjelovanje. Dva od tih elemenata se odnose na postupke – suočenje i sudjelovanje, dok se druga dva odnose na rezultate tj. to su odšteta i reintegracija. Neki predstavnici teorije i prakse restorativne pravde stavljaju naglasak stavljaju na postupak, dok zanemaruju rezultate i to se smatra pogrešnim pristupom. Neki opet tvrde da bez obzira na postupak, rezultati mogu biti dovoljni za restorativnu pravdu, dok ostali tvrde da je u postupku sve, i da rezultati zavise od postupka. U tom smislu, Morris (2002) tvrdi da: 'bilo koji rezultat – uključujući i kaznu zatvora – može biti restorativan ako su ga ključne stranke smatraju prihvatljivim i ako su na njega pristale'. Ostali komentatori stavljaju naglasak na prirodu restorativnih rezultata, s manjim naglskom na postupak. Na primjer, Lode Walgrave (2008) definira restorativnu pravdu kao 'opciju za zadovoljenje pravde nakon učinjenog krivičnog djela koja ima za cilj da popravi individualnu, relacijsku i društvenu štetu koju je djelo prouzrokovalo'.
Za neke od predlagača, restorativna pravda vuče korijene iz pokreta žrtava, kojeg se mora pridržavati. Sa ovog gledišta, žrtvama se omogućava postupak koji ispunjava (ili barem nastoji ispuniti) njihove emocionalne i afektivne potrebe, i to treba da bude primarno mjerilo vrijednosti. Za ostale, zvijezda vodilja treba biti restauracija deliberativnih kvaliteta kojima se nastoji prevazići sukob, i to posredstvom profesionalaca (Christie, 1977). Postoje i oni za koje restorativna pravda predstavlja snažan normativni kriterij pomoću kojeg se kritikuju slabosti punitivnog krivičnopravnog sistema, posebice načini na koje se okrivljuju, kažnjavaju i stigmatiziraju ljudi koji su uhvaćeni u „prljavim radnjama“. Na određenom nivou, takvi uslovi omogućavaju restorativnoj pravdi da dobije podršku od različitih subjekata i pronađe svoje mjesto u različitim političkim programima i pospješivanje institucionalne retorike. Isto tako, u praksi, to također može značiti da ove inicijative odu u drugom, vrlo često natjecateljskom, smjeru kako bi se pridobili glasači tokom predizborne kampanje. U ovom široko zastupljenom načinu animiranja glasača, postoji opasnost da se putem restorativne pravde postave previsoki ciljevi koje poslije neće biti moguće ispuniti, zbog čega to može završiti razočarenjima na većem većini frontova.

Ipak, restorativna pravda nesumnjivo predstavlja izazov za tradicionalna shvatanja pojma pravde i otvara ga ka širem skupu vrijednosti, principa i ciljeva u odnosu na koje on treba biti posmatran. Djelimično, to čini uvođenjem novih subjekata kao što su zainteresirane strane, koje imaju interese i potrebe koje pravda treba zadovoljiti. Ovo je u suprotnosti sa uskim okvirom punitivnog krivičnopravnog sistema koji regulira odnos prestupnika i države. Učešće zainteresiranih strana prestavlja centralnu komponentu i temeljnu vrijednost restorativne pravde. U skladu sa ovim, McCold and Wachtel (2002) su nastojali klasificirati različite oblike praktičnog postupanja restorativne pravde prema stepenu uključenosti medijatora u postupak. Za potrebe svog tzv. 'modela involviranosti' odredili su tri šire kategorije posrednika: oštećeni, prestupnik i društvo (lokalna zajednica).


Stepen uključenosti svake od zainteresiranih strana predstavlja glavni kriterij 'restorativnosti'. Prema tome, 'potpuno restorativni' postupci su oni koji uključuju aktivno sudjelovanje sve tri skupine zainteresiranih stranki (npr. sastanci). Tamo gdje jedna od zainteresiranih strana nedostaje – kao npr. lokalna zajednica koja treba biti medijator između prestupnika i žrtve – takvi postupci se nazivaju 'uglavnom restorativni', dok u slučaju pojavljivanja samo jedne zainteresirane stranke postupak je 'djelimično restorativan'.

U tom smislu, sastanak u okviru lokalne zajednice može biti mnogo više restorativan nego obični postupak medijacije između prestupnika i žrtve. Prvo, to otvara postupak prema lokalnoj zajednici, u suprotnom bi to bio privatni postupak. Drugo, na taj način se smanjuje moć koju imaju profesionalni medijatori tokom postupka medijacije. Dakle, moć medijatora se smanjuje, a postupak podliježe većoj kontroli. Treće, ovakav postupak potvrđuje odgovornost lokalne vlasti koje trebaju biti zabrinute za građane koji se u određenom slučaju smatraju žrtvama odnosno prestupnicima: 'U kontekstu posredovanja, sastanci u lokalnoj zajednici su tako dizajnirani da potiču dijalog u okviru zajednice' (Braithwaite i Daly, 1994). U konačnici, to rješava problem nejednake pregovaračke moći stranaka, uključivanjem ostalih članova lokalne zajednice.
______________________________________________________________