utorak, 9. listopada 2012.

Javni konkurs: policajac i mlađi inspektor - Tuzlanski kanton

JAVNI KONKURS

za prijem kandidata u činu policajca i činu mlađeg inspektora
u Upravi policije MUP-a TK

1.       U ČINU POLICAJCAkao prvi nivo pristupanja za kandidate sa najmanje završenim IV stepenom školske spreme - 40 (četrdeset) izvršilaca.
2.       U ČINU MLAĐEG INSPEKTORA: kao drugi nivo pristupanja za kandidate sa najmanje završenim prvim ciklusom visokog obrazovanja 180 ili 240 ECTS bodova ili sa najmanje završenim VI stepenom školske spreme - 10 (deset) izvršilaca.
Kandidati koji se prijavljuju na javni konkurs za popunu upražnjenih radnih mjesta pod rednim brojem 1 i 2 moraju ispunjavati opće uslove, na dan objavljivanja javnog konkursa.

Opći uslovi za kandidate:

a)       državljanstvo Bosne i Hercegovine,
b)      životna dob između 18 i 27 godina za početni čin policajac i do 35 godina za početni čin mlađi inspektor,
c)       najmanje IV stepen školske spreme za čin policajca sa najmanje završenim prvim ciklusom visokog obrazovanja 180 ili 240 ECTS bodova ili sa najmanje završenim VI stepenom školske spreme za čin mlađeg inspektora,
d)      da kandidat nije otpušten iz institucije državne uprave ili iz vojne službe u Bosni i Hercegovini kao rezultat disciplinske sankcije,
e)       da protiv kandidata nije pokrenut krivični postupak i da nije izrečena pravosnažna kazna zatvora za krivično djelo, osim za krivična djela protiv ugrožavanja sigurnosti javnog prometa u skladu sa krivičnim zakonodavstvom,
f)       da kandidat nije optužen od Međunarodnog krivičnog tribunala za bivšu Jugoslaviju i da se nije odbio pojaviti pred Tribunalom,
g)       da je kandidat fizički i psihički sposoban za rad što će se utvrditi naknadnim ljekarskim pregledom kandidata sa objavljene konačne liste kandidata koji su predloženi za zapošljavanje. 
Pored opštih uslova kandidati koji se prijavljuju na javni konkurs za popunu upražnjenih radnih mjesta pod rednim brojem 2 moraju ispunjavati i posebne uslove u pogledu vrste školske spreme na dan objavljivanja javnog konkursa.

Posebni uslovi za kandidate:

-        Fakultet kriminalističkih nauka, pravni fakultet, ekonomski fakultet, saobraćajni fakultet, fakultet političkih nauka - odsjek sigurnosti, filozofski fakultet.
Uz prijavu na konkurs kandidati su dužni dostaviti sljedeću dokumentaciju:
-        uvjerenje o državljanstvu (ne starije od 3 mjeseca),
-        izvod iz matične knjige rođenih (ne starije od 3 mjeseca),
-        diploma o završenoj školskoj spremi IV stepena školske spreme odnosno prvog ciklusa visokog obrazovanja 180 ili 240 ECTS bodova ili najmanje VI stepena školske spreme,
-        izjava kandidata ovjerena u općini, sudu ili kod notara, da kandidat nije otpušten iz institucije državne uprave ili iz vojne službe u Bosni i Hercegovini kao rezultat disciplinske sankcije,
-        izjava kandidata ovjerena u općini, sudu ili kod notara da kandidat nije optužen od Međunarodnog  krivičnog tribunala za bivšu Jugoslaviju i da se nije odbio pojaviti pred Tribunalom,
-        ovjerena fotokopija lične karte.
Prijavni obrazac (aplikacija) će biti dostupan kandidatima u sjedištu MUP-a TK, u Tuzli, Turalibegova bb (pisarnica MUP-a TK), kao i na web stranici MUP-a TK.
Aplikacije na konkurs s potrebnom dokumentacijom (originale ili ovjerene fotokopije dokumenata), kandidati će isključivo lično predavati u pisarnici MUP-a TK, u sjedištu u Tuzli, Ulica Turalibegova bb, u vremenskom periodu od 7.30 do 16 časova svakog radnog dana. Kandidati koji su aplicirali na poništeni konkurs za prijem policajaca i mlađih inspektora objavljen 01.02.2012. i 02.02.2012. godine, mogu podići priloženu dokumentaciju u pisarnici MUP-a TK, u sjedištu u Tuzli, Ulica Turalibegova bb i u skladu sa uslovima ovog javnog konkursa istu priložiti uz novu aplikaciju.
Neblagovremene i nepotpune prijave neće se uzimati u razmatranje.
O primljenoj prijavi na konkurs kandidatima će se izdati odgovarajuća potvrda koja će sadržavati popis priloženih dokumenata i biti potpisana od strane kandidata i službenog lica koje je primilo prijavu i potrebnu dokumentaciju.
Drugi primjerak potvrde bit će priložen uz prijavni obrazac kandidata.
Samo kandidati koji ispunjavaju opće i posebne uslove i koji su priložili svu potrebnu dokumentaciju imaju pravo pristupa testiranju koje uključuje:
a)       test općeg znanja uključujući pisani rad,
b)      test fizičke sposobnosti uključujući morfološki status,
c)       usmeni test-intervju,
d)      ljekarski pregled uključujući psihološki pregled, test i razgovor.
Kandidati koji ne polože testove iz tačaka a), b) i d) ili ne pristupe testiranju, isključuju se iz daljeg procesa odabira, što se objavljuje na oglasnoj tabli MUP-a TK s naznakom razloga za isključenje.
Datum, vrijeme i mjesto testiranja kandidata biće objavljeni na oglasnoj tabli MUP-a TK u sjedištu, Turalibegova bb Tuzla i na web stranici MUP-a TK, a neophodne informacije kandidati mogu dobiti na telefon broj 035/255-618, Odsjek za odnose s javnošću MUP-a TK.
Test općeg znanja obuhvata sljedeće oblasti:
-        osnove ustavnog sistema (Bosne i Hercegovine, Federacije Bosne i Hercegovine i Tuzlanskog kantona),
-        organizacija organa državne uprave,
-        upravni postupak i upravni spor,
-        osnove radnih odnosa,
-        kancelarijsko poslovanje u organima uprave,
-        Zakon o unutrašnjim poslovima Tuzlanskog kantona,
-        Zakon o policijskim službenicima Tuzlanskog kantona,
-        Krivični zakon i Zakon o krivičnom postupku (Bosne i Hercegovine i Federacije Bosne i Hercegovine),
-        Zakon o prekršajima (Bosne i Hercegovine i Federacije Bosne i Hercegovine),
-        osnove poznavanja engleskog jezika,
-        osnove poznavanja rada na računaru.
Kandidat koji ostvari 50 bodova i manje od ukupno mogućih 70 bodova, eliminiše se iz daljeg procesa odabira.
Provjera fizičke sposobnosti za prijem u policijsku službu obavit će se u skladu sa Pravilnikom o sadržaju, načinu i rasporedu testiranja kandidata i sistemu bodovanja za svaki test, u procesu odabira policijskih službenika.
Test fizičkih sposobnosti je eliminatoran.
Kandidat koji uspješno položi test općeg znanja i test fizičke sposobnosti pristupa na usmeni test-intervju na kojem članovi Komisije za izbor postavljaju pitanja na osnovu kojih se stiče objektivna slika u odnosu na njegove sposobnosti da se školuje i osposobi za rad, uključujući stil izražavanja, vanjski izgled, urednost, spretnost u konverzaciji, afinitet za timski rad, stepen tolerancije (kulturne, etničke, spolne, međunacionalne, religijske i dr), postignute uspjehe u nauci, umjetnosti, sportu i dr. Usmeni test-intervju nije eliminatoran.
Konačan rezultat za svakog kandidata utvrđuje se na osnovu ukupnog zbira bodova svakog od testova, što predstavlja polazni osnov za sačinjavanje rang-liste. U slučaju da kandidati imaju isti zbir bodova, prednost ima kandidat koji je ostvario veći broj bodova na testu općeg znanja - pismenom testu, a u slučaju da i tada kandidati imaju isti zbir bodova, prednost ima kandidat koji je ostvario veći broj bodova na testu fizičkih sposobnosti, a ukoliko i tada imaju isti zbir bodova ostvarenih na testu općeg znanja i testu fizičkih sposobnosti, prednost ima mlađi kandidat. 
Ljekarski pregled za kandidate sa konačne liste kandidata koji su predloženi za zapošljavanje,  obavit će se u skladu sa Pravilnikom MUP-a TK o jedinstvenim zdravstvenim uslovima policijskih službenika i kandidata za prijem na rad, vrstama zdravstvenih pregleda, razlozima i vremenu njihovog vršenja u Ministarstvu unutrašnjih poslova Tuzlanskog kantona.
Ukoliko se kod kandidata, prilikom zdravstvenog pregleda, utvrdi da ne ispunjava jedinstvene zdravstvene uslove propisane navedenim Pravilnikom, te ako kandidat odbije da pristupi nekom od zdravstvenih pregleda, smatraće se zdravstveno nesposobnim. U suprotnom, ljekarski pregled obavit će se za sljedećeg kandidata koji ima najveći broj bodova sa bodovne liste kandidata koji su uspješno završili testiranje.
Komisija za izbor objavljuje na oglasnoj tabli i web stranici MUP-a TK listu sa rezultatima postignutim na svakom testu kao i konačne rezultate sa brojem bodova svih kandidata koji su pristupili testovima najkasnije u roku od 30 dana od dana posljednjeg testiranja. Na bodovnoj listi se navode i kandidati koji su uspješno završili testiranje i kandidati koji su predloženi za pohađanje osnovne obuke za kadete. Kandidat koji je pristupio testiranju ima neometan pristup rezultatima svojih testova.
U roku od 8 dana od dana objavljivanja liste, svaki kandidat može izjaviti žalbu Policijskom odboru MUP-a TK. Kad Policijski odbor odluči o svim podnesenim žalbama, policijski komesar će odobriti listu kandidata predloženih za osnovnu obuku za kadete. Nakon odobravanja liste predloženih kandidata, kandidati će biti podvrgnuti sigurnosnim provjerama u skladu sa Zakonom o zaštiti tajnih podataka.
Nakon prijema konačne i obavezujuće odluke o sigurnosnim provjerama, Komisija za izbor objavljuje na oglasnoj tabli MUP-a TK, kao i na web stranici MUP-a TK, konačnu listu kandidata koji će biti upućeni na osnovnu obuku za kadete, što će biti uređeno Ugovorom o međusobnim pravima i obavezama. U slučaju da kandidat ne prođe sigurnosne provjere, biće predložen sljedeći kandidat sa liste koji navedene uslove ispunjava.
Konkurs ostaje otvoren 30 (trideset) dana od dana objavljivanja konkursa.
Odabir za prijem kandidata za čin policajca i čin mlađeg inspektora u Upravi policije MUP-a TK, vršit će se u skladu sa Zakonom o policijskim službenicima Tuzlanskog kantona ("Službene novine Tuzlanskog kantona", br. 6/06, 11/07. i 16/11), Pravilnikom o sadržaju, načinu i raspocredu testiranja kandidata i sistemu bodovanja za svaki test, u procesu odabira policijskih službenika broj 08-01-02.2-368/12. od 03.10.2012. godine i Pravilnikom o jedinstvenim zdravstvenim uslovima policijskih službenika i kandidata za prijem na rad, vrstama zdravstvenih pregleda, razlozima i vremenu njihovog vršenja u Ministarstvu unutrašnjih poslova Tuzlanskog kantona broj 08-01-02-156/07. od 14.05.2007. godine i broj 08-01-02-337/09. od 06.10.2009. godine.
KOMISIJA ZA IZBOR

srijeda, 3. listopada 2012.

Kazna odrubljivanje glave za dilere i ubice u Saudijskoj Arabiji

Ovo je jako rijedak snimak odrubljivanja glave u Saudijskoj Arabiji zbog posjedovanja i trgovinom drogom. Na snimku se jako dobro vidi kako je osuđenik zavezan i spreman za smrtnu kaznu koju obezbjeđuje vojna policija dok krvnik sa svojom privatnom sabljom odrubljuje glavu dileru zbog izrečene kazne.
Inače, sablja je simbol ozbiljne kazne i posjeduje je krvnik. U Saudijskoj Arabiji to je uobičajna kazna za ubice i trgovce drogom.

Video uznemirujućeg sadržaja:

Zatvorenici na Filipinima plesali uz Gangnam style

Gangnam style ludilo ne prestaje. Nakon brojnih kućnih snimaka, parodija na pjesmu južnokorejskog repera Psyja, dobrih i loših verzija spota, na internetu je objavljen i snimak na kojem zatvorenici u zatvoru Cebu na Filipinima plešu uz popularnu muziku.

POGLEDAJTE VIDEO:



Cebu je zatvor u kojem se mnogo pleše. Zatvorenici su se proslavili kada su prije izvjesnog vremena zaplesali uz pjesmu Michaela Jacksona "Thriller", a sada su svoje plesne sposobnosti pokazali i uz pjesmu Gangnam style.

Video je do sada prikupio više od milion pregleda na videoservisu YouTube. 

ponedjeljak, 1. listopada 2012.

Restorativna pravda i prevencija kriminaliteta – konceputalna povezanost i izazovi


Prevencija kriminaliteta i restorativna pravda su bili predmeti mnogih naučnih rasprava, inovativnih politika i praktičnih konstrukcija u posljednjih nekoliko godina. Međutim, oba pojma se i dalje široko tumače jer se pri tome u obzir uzima raznolikost teorija, ideala, načela i prakse. Prevencija kriminaliteta se može involvirati u bilo koju radnju koja za cilj ima smanjenje štete vezane za kriminal. Kao što je i definisano u UN smjernicama za prevenciju kriminaliteta iz 2002. godine (United Nations Guidelines for the Prevention of Crime), ona obuhvata strategije i mjere koje nastoje smanjiti rizik od pojave kriminaliteta, i njegovog štetnog utjecaja na pojedince i društvo, uključujući i strah od kriminaliteta (fear of crime), tako što utječe na višestruke uzroke koji dovode do njegove pojave. Kao takve, sve teorije o uzročnosti kriminaliteta su po definiciji teorije o prevenciji kriminaliteta, i nude opsežan niz teorija o uzročnosti kriminaliteta koje postoje, pri čemu možemo doći do zaključka da je oblast prevencije kriminaliteta veoma široka.


Isto tako, restorativna pravda je veoma široko interpretirana. Jedna sveobuhvatna definicija kaže da je to 'proces u kojem stranke koje su učesnici određenog krivičnog djela pokušavaju zajednički riješiti kako da se nose sa posljedicama krivičnog djela i njegovim implikacijama u budućnosti' (Marshall, 1996). Ova definicija identifikuje tri središnja elementa restorativne pravde: uključivanje pojma zainteresiranih strana, važnost sudjelovanja i deliberativnih procesa, te naglasak restorativnih rezultata koji impliciraju pojmove pomirenja, približavanja i većeg uzajamnog povjerenja među strankama. Kao dodatak ovome, Van Ness i Strong (1997) su izdvojili četiri temeljna elementa restorativne pravde koji mogu poslužiti za empirijska istraživanja: suočenje, reparacija (odšteta), reintegracija i sudjelovanje. Dva od tih elemenata se odnose na postupke – suočenje i sudjelovanje, dok se druga dva odnose na rezultate tj. to su odšteta i reintegracija. Neki predstavnici teorije i prakse restorativne pravde stavljaju naglasak stavljaju na postupak, dok zanemaruju rezultate i to se smatra pogrešnim pristupom. Neki opet tvrde da bez obzira na postupak, rezultati mogu biti dovoljni za restorativnu pravdu, dok ostali tvrde da je u postupku sve, i da rezultati zavise od postupka. U tom smislu, Morris (2002) tvrdi da: 'bilo koji rezultat – uključujući i kaznu zatvora – može biti restorativan ako su ga ključne stranke smatraju prihvatljivim i ako su na njega pristale'. Ostali komentatori stavljaju naglasak na prirodu restorativnih rezultata, s manjim naglskom na postupak. Na primjer, Lode Walgrave (2008) definira restorativnu pravdu kao 'opciju za zadovoljenje pravde nakon učinjenog krivičnog djela koja ima za cilj da popravi individualnu, relacijsku i društvenu štetu koju je djelo prouzrokovalo'.
Za neke od predlagača, restorativna pravda vuče korijene iz pokreta žrtava, kojeg se mora pridržavati. Sa ovog gledišta, žrtvama se omogućava postupak koji ispunjava (ili barem nastoji ispuniti) njihove emocionalne i afektivne potrebe, i to treba da bude primarno mjerilo vrijednosti. Za ostale, zvijezda vodilja treba biti restauracija deliberativnih kvaliteta kojima se nastoji prevazići sukob, i to posredstvom profesionalaca (Christie, 1977). Postoje i oni za koje restorativna pravda predstavlja snažan normativni kriterij pomoću kojeg se kritikuju slabosti punitivnog krivičnopravnog sistema, posebice načini na koje se okrivljuju, kažnjavaju i stigmatiziraju ljudi koji su uhvaćeni u „prljavim radnjama“. Na određenom nivou, takvi uslovi omogućavaju restorativnoj pravdi da dobije podršku od različitih subjekata i pronađe svoje mjesto u različitim političkim programima i pospješivanje institucionalne retorike. Isto tako, u praksi, to također može značiti da ove inicijative odu u drugom, vrlo često natjecateljskom, smjeru kako bi se pridobili glasači tokom predizborne kampanje. U ovom široko zastupljenom načinu animiranja glasača, postoji opasnost da se putem restorativne pravde postave previsoki ciljevi koje poslije neće biti moguće ispuniti, zbog čega to može završiti razočarenjima na većem većini frontova.

Ipak, restorativna pravda nesumnjivo predstavlja izazov za tradicionalna shvatanja pojma pravde i otvara ga ka širem skupu vrijednosti, principa i ciljeva u odnosu na koje on treba biti posmatran. Djelimično, to čini uvođenjem novih subjekata kao što su zainteresirane strane, koje imaju interese i potrebe koje pravda treba zadovoljiti. Ovo je u suprotnosti sa uskim okvirom punitivnog krivičnopravnog sistema koji regulira odnos prestupnika i države. Učešće zainteresiranih strana prestavlja centralnu komponentu i temeljnu vrijednost restorativne pravde. U skladu sa ovim, McCold and Wachtel (2002) su nastojali klasificirati različite oblike praktičnog postupanja restorativne pravde prema stepenu uključenosti medijatora u postupak. Za potrebe svog tzv. 'modela involviranosti' odredili su tri šire kategorije posrednika: oštećeni, prestupnik i društvo (lokalna zajednica).


Stepen uključenosti svake od zainteresiranih strana predstavlja glavni kriterij 'restorativnosti'. Prema tome, 'potpuno restorativni' postupci su oni koji uključuju aktivno sudjelovanje sve tri skupine zainteresiranih stranki (npr. sastanci). Tamo gdje jedna od zainteresiranih strana nedostaje – kao npr. lokalna zajednica koja treba biti medijator između prestupnika i žrtve – takvi postupci se nazivaju 'uglavnom restorativni', dok u slučaju pojavljivanja samo jedne zainteresirane stranke postupak je 'djelimično restorativan'.

U tom smislu, sastanak u okviru lokalne zajednice može biti mnogo više restorativan nego obični postupak medijacije između prestupnika i žrtve. Prvo, to otvara postupak prema lokalnoj zajednici, u suprotnom bi to bio privatni postupak. Drugo, na taj način se smanjuje moć koju imaju profesionalni medijatori tokom postupka medijacije. Dakle, moć medijatora se smanjuje, a postupak podliježe većoj kontroli. Treće, ovakav postupak potvrđuje odgovornost lokalne vlasti koje trebaju biti zabrinute za građane koji se u određenom slučaju smatraju žrtvama odnosno prestupnicima: 'U kontekstu posredovanja, sastanci u lokalnoj zajednici su tako dizajnirani da potiču dijalog u okviru zajednice' (Braithwaite i Daly, 1994). U konačnici, to rješava problem nejednake pregovaračke moći stranaka, uključivanjem ostalih članova lokalne zajednice.
______________________________________________________________

četvrtak, 27. rujna 2012.

Pištolj napravljen za Mustafu Kemala Ataturka prodat za 70.000 KM na aukciji u Londonu


Pištolj koji je proizveden sa ciljem da se uruči Mustafi Kemalu Ataturku, kao čestitka za osnivanje Republike Turske, prodan je za 25 hiljada funti (oko 70 hiljada KM) u Londonu. U poznatoj aukcijskoj kući Christie, na aukciji “Svjetski poznati pištolji”, izložen je i pištolj koji je argentinski predsjednik Marcelo Torcuato de Alvear (1868-1942), imao namjeru uručiti Ataturku.

Na aukciji na kojoj su prodata 244 pištolja, očekivalo se da će pištolj koji je bio namijenjen Ataturku biti prodat za oko 20 do 25 hiljada funti. Na pištolju marke Browning zlatnim slovima je izgravirano “General Mustafa Kemal”. Zbog zaštite privatnosti, aukcijska kuća Christie’s nije objavila ime ni porijeklo kupca. Službenici Christie’s su ranije saopćili da nisu pronašli nijedan dokument o tome da li je Ataturk ikad dobio ovaj svoj poklon ili ne.

utorak, 18. rujna 2012.

ponedjeljak, 17. rujna 2012.

U jeku "navijačkih" nereda

Dođe i taj trenutak kada se moram oglasiti putem bloga u vezi posljednjih nereda i dešavanja na i u sportskim terenima a i oko njega, pred početak, za vrijeme pa i poslije sportskih priredbi.

31. jula 2012. godine, babo Osim je sa svojim stručnim savjetnicima i ljudima koji mu pomažu da vodi B-H fudbal, ukinuo odluku o zabrani dolaska gostujućih navijača. Dosadašnji naziv Premijer liga BiH je dobila novo ime, BH Telecom Premijer liga BiH. Radilo se na mnogim projektima i ugovorima. Sve pohvale Komitetu za (ne)normalizaciju.

Već nakon odigranog 1. kola "nove" lige dalo se primjetiti da dosadašnja odluka o zabrani dolaska gostujućih navijača nije puno urodila plodom. Neke navijačke skupine i grupe do ovog 6. kola su postajale sve gore i gore po ponašanju na tribinama i van nje. 

Neki od "ispada" navijača su se desili na utakmicama u Sarajevu na Grbavici između Željezničara i Slavije, onda u Mostaru na trgu i u jednom ugostiteljskom objektu prije početka utakmice Zrinjski - Željezničar, zatim opet kod Mostara poslije utakmice GOŠK Gabela - Slavija, i na kraju vandalizam na relaciji Zenica - Banjaluka nakon utakmice Čelik - Borac.









Kada bi se uradila neka analiza i konkretno pronalaženje problema, na prvu bi se dalo izdvojiti nekoliko teza: 
- u određenim gradovima na određenim mjestima se dešavaju isti i slični problemi,
- prije, za vrijeme i poslije utakmica određenih klubova imamo iste nerede i probleme,
- određene navijačke skupine konstantno se spominju kao akteri problema,
- isti ljudi (huligani) su akteri samih događaja,
- ista policijska uprava (oni koji su zaduženi konkretno za obezbjeđenje tog i tog sportskog događaja) ne uspijevaju da održe sigurnost, red i mir u datom vremenskom periodu,
- jedni te isti se privode, zatim kroz 24 do 48 sati se puštaju na slobodu do saslušanja uz mogućnost pristustva na narednim sportskim priredbama,
- glavni i odgovorni šute i ne reaguju...

RJEŠENJE PROBLEMA nije ni na vidiku. Razlog tome je što to nije u prvom planu prije svega politici ove jadne i napaćene države. Tu su i mnogi drugi razlozi koji se ogledaju u slaboj kaznenoj politici, nedovoljnoj stručnosti lica zaduženih za red, mir i sigurnost, slaboj koordinaciji i komunikaciji navijačkih skupina i policije, slaboj aktivnosti građana za pomoć organima reda, te slabim sigurnosnim uslovima u i na sportskim objektima, kao i slaboj edukaciji samih aktera (policija, zaštitari, navijači, gledaoci, obični građani itd.)

U nadi da neko od nadležnih ovo čita i da je stigao do samog kraja, neki moji prijedlozi mjera sigurnosti i prije svega mjera na duže staze bi bili:
- oštrije kažnjavanje prestupnika kojima to nije prvo takvo djelo,
- veće novčane kazne, kazne zatvora i upućivanja na dobrotvorni rad uz nadzor socijalnih radnika i sudova (sudija),
- veća kontrola i neizbježnost u identifikovanju krivičnih djela i počinioca,
- uvođenje sigurnosnih kamera na sve sportske terene i objekte,
- ulazak na stadion uz identifikaciju i kompjutersko memorisanje,
- sjedenje na tačno onom mjestu za koje gledaoc ima važeću kartu,
- određenim licima trajno zabraniti pristup sportskim terenima i objektima,
- određenim licima trajno zabraniti pristup i aktivnost u pojedinim skupinama,
- veća medijaka kampanja na edukaciji svih učesnika sportskih događaja (organizovanje raznih emisija, pozivanje uglednih igrača, trenera i sportskih radnika, kao i vođa navijača i samih građana u iste debatne emisije)
- i mnogo toga što bi na um "palo" stručnim licima koji jednostavno što prije moraju srediti ovu situaciju jer mnogi od nas ne žele da se ponove dešavanja sa smrtno stradalim na sportskim terenima...